Sveriges Kommunikatörer

Strategi, mätning, analys och juridik

Stärk varumärket – förflytta positioner

När konkurrensen ökar samtidigt som resurserna minskar är det extra viktigt att stärka varumärket.

Kvinna och man sitter på en pall, ler in mot kameran.

Getas och Martins 3 tips till dig som jobbar med kommunikation

Kursledarna Geta Kroon och Martin Nordlinder leder vår utbildning "Stärk varumärket – förflytta positioner".

Kvinna med mörk page och man med grått hår och svarta glasögon.

AI är som en praktikant med hybris – låt inte det mänskliga omdömet försvinna när du krishanterar  

Vi lever i en turbulent tid där pressen ökar på näringsliv och myndigheter att hantera extraordinära situationer och kommunicera tydligt för att minimera risker.

Kvinna med brunt axellångt hår med armarna i kors.

Lyssna först, prata sen – mediebevakning med ljud och video är nyckeln till framgångsrik kommunikation

I dagens intensiva informationssamhälle är det lätt att drunkna i flödet.

Kvinna med hörlurar sitter framför datorn.

AI förändrar spelplanen för SEO och SEM – men grunderna består 

När allt fler använder AI-verktyg som ChatGPT för informationssökning minskar trafiken till webbplatser.

Blond man med vit skjorta och glasögon poserar för kameran.

Därför är varumärkesarbete i offentlig sektor viktigare än någonsin  

Att jobba med varumärket inom offentlig sektor kan väcka frågor och ibland kritik.

Blond kvinna med svarta glasögon och grön tröja.

AI – kommunikatörens väg till äkta kreativitet och innovation 

Just nu har vi som kommunikatörer en fantastisk möjlighet att vara vägvisare för AIs fulla potential.

6 vägar till bättre koll – och mindre scroll 

Mediebevakning är ett ovärderligt verktyg för kommunikatörer.

Tänk på GDPR i kommunikationsarbetet

Alla verksamheter måste följa dataskyddsreglerna (GDPR) vid behandling av personuppgifter.

Cookies - vad behöver du som kommunikatör tänka på

Linus har i snart 10 år arbetat som kundansvarig på den digitala marknadsföringsbyrån Pineberry jobbat direkt med marknadschefer och personer ansvariga för företags annonsering.

CSRD: Ett paradigmskifte för näringslivet och kommunikationsbranschen

CSRD är inte bara en administrativ förändring; det är en djupgående förändring av hur företag arbetar och kommunicerar kring hållbarhet.

Foto: Ewa Malmsten Nordel