Event
Vill du träffa andra kommunikatörer och hålla dig à jour över en kopp kaffe? På våra webbinarier och fysiska event möter du aktuella experter och föreläsare som ger dig ny kunskap och inspiration.
Vill du träffa andra kommunikatörer och hålla dig à jour över en kopp kaffe? På våra webbinarier och fysiska event möter du aktuella experter och föreläsare som ger dig ny kunskap och inspiration.
Ett webbinarium för dig som är med och planerar inför 2026 och vill förstå vad som faktiskt gjort skillnad under året för att ta en mer strategisk roll framåt.


Hur planerar, genomför och utvärderar man kommunikationen för ett projekt som pågår i decennier och påverkar alla som bor, jobbar och transporterar sig i Stockholm?

En dag för dig som vill ligga steget före i kommunikationens utveckling. Kompetensdagen 2026 "Framtidens kommunikation – med hjärta, hjärna och ryggrad" bjuder på insikter, inspiration och samtal om hur vi fortsätter växa i en tid som kräver autenticitet, mod och ständig förändring.

Hur kan vi som kommunikatörer bidra till att stärka demokratin i vårt dagliga arbete? Under den här dagen utforskar vi kommunikationens roll i ett demokratiskt samhälle – från det lokala perspektivet till det nationella

Klarspråk är målgruppsanpassat språk och viktigt för all kommunikation, oavsett vilken bransch du jobbar i. När användandet av AI ökar är språket en allt viktigare del för att vara på topp. AI sammanfattar nämligen det som är tydligt, enkelt och vårdat.

Den 10 oktober börjar EU:s nya förordning om politisk reklam att tillämpas. Nya regler om krav på transparens, märkning av politiska budskap och begränsningar i hur personuppgifter får användas vid riktad annonsering.

Välkommen till ett inspirerande frukostmöte om hur video kan skapa engagemang både internt och externt. Vi visar hur enkla grepp får flertalet medarbetare att följa intern information och vad som gör att vissa konton på plattformar som TikTok når enorm räckvidd.

Allt fler organisationer inser att framgång inte bara handlar om vad som sker innanför kontorets fyra väggar – utan också om att vara en aktiv del av samhället. Tyvärr stannar det ofta vid fina värdeord på väggen och mål som sällan får ledningen att hoppa ur sängen på morgonen. Så hur kan företag och offentlig sektor faktiskt engagera sina intressenter på riktigt och varför är det viktigt att tänka stort och farligt när vi kommunicerar.

Helsingborgslunch: Digitalisering, medialisering och sociala medier – våra nya medievanor ställer höga krav på den som vill nå ut med information.
