Scarcity: När brist blir ett kommunikationsverktyg – och en fälla
Upplevd brist på något kan få oss att agera snabbt, och ibland även irrationellt.

Intern kommunikation i förändring – så stärker du rollen som strategisk partner
Intern kommunikation har fått en allt mer central roll i organisationer – men vägen framåt är inte utan utmaningar.

Berättelsen om Kina genom Xi Jinpings strategiska narrativ
I internationell politik använder stater ofta berättelser – eller strategiska narrativ – som verktyg för att skapa stöd och för att forma uppfattningar och opinioner.

Därför är varumärkesarbete i offentlig sektor viktigare än någonsin
Att jobba med varumärket inom offentlig sektor kan väcka frågor och ibland kritik.

Så blir du en bättre beställare – och får ut mer av ditt byråsamarbete
Ett framgångsrikt byråsamarbete startar inte med en brief.

IVL har infört en ny hållbarhetspolicy – och vill inspirera andra att följa efter
Profilprodukter är ofta en organisations första kontakt med omvärlden.

Sveriges kommunikatörer i Almedalen 2025
Under Almedalsveckan är Sveriges Kommunikatörer på plats för att lyfta aktuella frågor, bidra med insikter och skapa utrymme för dialog.

Kundresan som verktyg för effektiv kommunikation
I en tid där mottagarens upplevelse definierar villkoren för kommunikation måste vi förstå den kontext vår målgrupp befinner sig i för ha en chans att nå fram med våra budskap och driva förändring.

Långsiktig strategisk kommunikation – magiska ingredienser, kultur och målgruppsanalys

Steg för steg mot en trovärdig hållbarhetskommunikation
Hållbarhetskommunikation handlar inte bara om att informera om vad vi prioriterar inom hållbarhet – utan berätta vad vi gör, varför vi gör det och hur vi agerar.

Employer branding
På IKEA tror vi att människor vill arbeta för något större än bara ett jobb – de vill vara en del av ett högre syfte, något som gör skillnad på riktigt.
