Ny strategisk kommunikationsmodell för hur företag bör kommunicera netto noll – minskning av utsläpp av växthusgaser
Vid sidan av den politiska debatten om klimatfrågorna så fortsätter en del företag sitt miljö- och klimatarbete.

Långsamhet och eftertanke – avgörande faktorer för kommunikationsavdelningar som vill anamma generativ AI på ett klokt sätt
Betydelsen av AI för kommunikationsbranschen har varit en het fråga under lång tid.

Ohållbar kommunikation om överproduktion i modeindustrin
Klädkonsumtion är ett stort klimatproblem.

Studie från Österrike visar den kommunikativa betydelsen av att få uppskattning
Betydelsen av att bli uppskattad på sin arbetsplats har ökat under senare år.

Bristande kunskaper om utvärdering och mätning hos kommunikatörer enligt internationell fallstudie
När forskare eller undersökningsföretag ställer frågor om intern eller extern kommunikation till kommunikatörer så är det ett svar som ständigt återkommer – att kommunikationsfunktioner lägger för lite resurser på att lyssna på organisationens intressenter eller att undersöka vilka effekter deras aktiviteter har.
