Pansar och Pride = Försvarsmakten

Anna Siverstig, kommunikationsdirektör för Försvarsmakten, är veckans gäst i Kommunikationspodden. Hon började utbilda sig i meteorolog men är nu högsta kommunikativa chef för ett av Sveriges mest kända varumärken. 

Lästid: 1 minut • Publicerad:

– Sen några år tillbaka har Försvarsmakten valt att det är en officer som ska vara kommunikationsdirektör. Jag är inte kommunikationsutbildad på något sätt och fördelen med det är att jag kan Försvarsmakten. Jag har nätverket, hur drar man ärenden och så vidare. Sen har jag min kommunikationsavdelning med massa kompetenta människor som är utbildade i detta. Det är så jag tar mig an uppdraget, jag ska göra allt jag kan för att vara en bra chef och stötta mina medarbetare i att göra det som de är proffs på, säger Anna Siverstig.

Anna Siverstig berättar också att allt kommunicerar. 

– Det som egentligen är allt från att vår Överbefälhavare har gått i Pridetåget till var vi åker med våra fartyg och flygplan, på vilket sätt och tillsammans med vem. Så sammanfattningen av FMs kommunikation är helheten och det är ett stort arbete vi håller på med hela tiden, säger hon. 

Lyssna på hela intervjun i Kommunikationspodden.