Sveriges Kommunikatörer

Laddstationen – ny energi för dig som kommunikationschef

Nu lanserar vi Laddstationen för kommunikationschefer – ett nytt koncept som kombinerar inspiration, fördjupning och verkligt nätverkande i ett hållbart format.

AI-genererad bild på en laddstolpe för elbil i skogen

Laddstationen är ett forum för dig som vill ligga i framkant och bättre förstå nutiden. Här får du möjlighet att stanna upp, fylla på med nya perspektiv och samtidigt utbyta erfarenheter med andra som står inför liknande utmaningar. Du får den senaste uppdateringen inom aktuella teman – från omvärldstrender, scenarioplanering och lagstiftning till ledarskap, hållbarhet och påverkan.

Du får ta del av inspirerande föreläsare, relevanta case och konkreta verktyg att ta med in direkt i din vardag.

Dagen är designad med omsorg: från innehåll till mat och miljö. Vi inleder och avslutar med modererat mingel där vår moderator Mattis Bergquist guidar dig genom dagens innehåll – föreläsningar, nätverkande och workshops – med energi, interaktivitet och engagemang. Förtäringen som bjuds under dagen kommer från Sopköket som på räddade råvaror lagar mat och skapar jobb till de som är utanför arbetsmarknaden.

Tre anledningar att delta:

  1. Du blir uppdaterad. Fånga upp det viktigaste du behöver veta i ett koncentrerat format – du vinner överblick.
  2. Du bygger värdefulla relationer. Nätverka med andra kommunikationschefer i ett sammanhang där erfarenhetsutbyte och öppenhet står i centrum.
  3. Du fyller på med hållbar energi. Vi tänker helhet – från dagens innehåll till maten som serveras av Sopköket, en aktör som förenar socialt ansvar med miljöhänsyn.

Det här är en satsning du inte vill missa!

Laddstationen genomförs vid fyra tillfällen under året och är fysiska träffar i Stockholm – klockan 10.30-18.30. Programmet börjar klockan 11.00 och avslutas ca 17.15 så fika först och sen avslutande mingel.

Först ut den 1 oktober är temat:

Laddstationen - Insikt och inflytande – när ledarskap möter omvärld

Kommande Laddstationer

  • Omvärldsbevakning och scenarioplanering
  • Få ut mer av din finansiella kommunikation inklusive CSRD
  • Hållbarhet, socialt ansvar och samhällsengagemang