Så kommunicerar du hållbarhetsinsatser: ”Hållbarhetskraven ökar från alla håll”
Hur kommunicerar du företagets hållbarhetsinsatser på ett genuint och relevant sätt? Jenny Fridh, kommunikations- och hållbarhetschef för Synsam Group, berättar om utmaningen med att jobba både kortsiktigt och långsiktigt och hur man skapar ett starkt och hållbart varumärke med kunden i fokus.

Jenny har över 25 års erfarenhet av kommunikationsarbete. Hon beskriver sin erfarenhet som en verktygslåda fylld med relevant kompetens som hon kan använda oavsett om det handlar om att hantera kriser, genomföra PR-kampanjer eller stärka internkommunikationen.
– Att kommunicera är ett grundläggande, mänskligt behov och att sätta strategin och bära ut detta är min motor, säger hon.
Jenny jobbar idag som kommunikations- och hållbarhetschef för Synsam Group. Hållbarhet har länge varit en del av Synsams strategi och DNA, säger Jenny. Inte minst när det gäller tillverkningen av deras produkter, där Synsam sedan ett år påbörjat hemtagningen av produktionen till Sverige.
Vill du läsa vidare? Fortsätt genom att logga in eller bli medlem
Som en del av Sveriges största nätverk för kommunikatörer håller du dig uppdaterad tillsammans med branschkollegor. Bli medlem du också och få tillgång till alla artiklar och en mängd verktyg samt rabatter!