Ny mikrokurs! Målgruppsanalys i praktiken
Hej Petronella Barvaeus! Vi är glada att få lansera den nya mikrokursen Målgruppsanalys i praktiken tillsammans. Våra mikrokurser är gratis för alla medlemmar i Sveriges Kommunikatörer och fungerar som en inspirerande introduktion till viktiga ämnen.
Berätta lite om dig själv!
-Jag har jobbat med framförallt digital kommunikation i över 15 år, och återkommer ofta till det är helt och hållet på mottagarens villkor. Nya kanaler, teknik och trender är bra att ha koll på – men om vi ska ha en chans att nå ut i bruset är det viktigaste av allt att skapa sig en förståelse för hur människor fungerar. Det är min hjärtefråga!
Varför ska jag lära mig om målgruppsanalys?
- För att informera oss själva om målgruppens behov och beteenden på ett effektivt sätt krävs det att vi har verktyg och metoder. Och det behöver göras kontinuerligt, för att hjälpa oss att göra vägval i vårt dagliga arbete med kommunikation.
Vad får jag med mig från mikrokursen?
- I mikrokursen delar jag med mig av ett konkret exempel på en målgruppsanalys som genomförts med ett väldigt tydligt syfte: Sveriges Kommunikatörers egen kompetenskartläggning. Du får ta del av hur undersökningen genomfördes och vad insikterna har resulterat i. För den som vill lära sig mer om metoderna och fördelarna med målgruppsanalys och kundresekartläggning så tipsar jag förstås om heldagskursen med mig. Nästa tillfälle är den 27 september!
Här kan du som är medlem titta på mikrokursen. Inte medlem ännu? Bli det du också!