Under en inspelning i Visby besökte Nicole Kavander och Roshanak Fatahian Kommunikationspodden med Max Landergård och Caroline Thunved.
”Branschen är alldeles för homogen. Vi har vårt sätt att se på världen och med det kommer bias. Om vi bara har en homogen verkligen så blir det bara en verklighet och stereotyper som kommer. En tydlig stereotyp som vi kan se är i vilka sammanhang hur vissa människor får ses i olika sammanhang, som hur skildras en rasifierad? Om vi fortsätter mata in ett negativt budskap så spär vi på fördomar och känslor som vi kopplar till individer”, säger Nicole Kavander.
Vill du läsa mer om kommunikation?
All of Us: “Mångfald stärker ditt varumärke, ökar försäljningen och skapar relevans”
Vi som arbetar inom kommunikation har makten att spegla det samhälle vi lever i – men når vi verkligen ut till alla?

Roshanak Fatahian är ny i juryn för Stora Kommunikationspriset: “Riktigt bra kommunikation kräver att det finns olika ögon som tar fram den”
Roshanak Fatahian arbetar som diversity and inclusion director på reklambyrån Nord DDB och är medgrundare av nätverket All of Us, som syftar till att skapa en mer inkluderande kommunikationsbransch.

Insikterna från European Communication Monitor: därför bör du satsa på mångfald och empatiskt ledarskap
European Communication Monitor (ECM) är världens längsta pågående studie av strategisk kommunikation och PR.
