Vad får du med dig?
- Verktyg för att översätta kommunikationsfrågor till affärsstrategiska fördelar
- Praktiska tillvägagångssätt för att stärka långsiktigt förtroende i ledningsgrupper
- Praktiska strategier för att positionera dig som rådgivare snarare än utförare
- Konkreta tips på hur du kan minska gapet mellan kommunikationsperspektiv och affärsmål
För vem?
Kursen passar dig som:
- Är etablerad kommunikationschef som vill få större strategiskt inflytande i ledningsgruppen
- Är nyanställd och behöver etablera kommunikationens betydelse i organisationen
- Möter motstånd när du försöker lyfta kommunikationsperspektivet i strategiska beslut
- Vill ta nästa karriärsteg genom att utveckla din förmåga att bygga förtroende på ledningsnivå
Kursledare: Kristian Eiberg och Madelene Kornfehl
Kursledare: Kristian Eiberg och Madelene Kornfehl
Kristian är kommunikationsexpert, författare och rådgivare. Han är lektor vid Copenhagen Business School och partner på RelationsPeople A/S, där han arbetar med strategisk kommunikation, public relations och förändringskommunikation.
Som författare till "The Communications Advisor" har Kristian sammanställt erfarenheter från 65 kommunikationsrådgivare och 19 vd:ar från 13 olika branscher. Hans forskning visar hur framgångsrika kommunikationschefer översätter kommunikationsfrågor till affärsstrategiska fördelar.
Madelene, vice vd och grundare av Cloudberry, har över 20 års erfarenhet inom strategisk kommunikation och ledarrådgivning för internationella storföretag. Tillsammans med Kristian har hon nyligen kartlagt svenska kommunikationschefers utmaningar och utvecklat metoder för att stärka deras position i ledningsrummet.
Ur innehållet
- Hur får du kommunikation att hamna högt på ledningsgruppens agenda?
- Vilka steg behöver du ta för att lösa affärsstrategiska utmaningar för att nå ledningen?
- Vilka kompetensnivåer förväntar sig en vd att du behärskar?

