Under distanskursen kommer du att lära dig
- Att sätta upp en mätplan för att följa upp effekten av kommunikation
- Att definiera nyckeltal, förstå vad de innebär och när de används
- Att följa mottagarens resa för att identifiera konverterinspunkter
- Att skapa rutiner för rapportering och analys
- Att analysera data för att komma till insikt och handling
- Ett datadrivet arbetssätt i praktiken
Kursledare
Lisa Walder är en mångsidig digital strateg med bakgrund inom webbanalys och produktutveckling, bland annat från Aftonbladet och som Head of Digital Analytics på Diplomat Communications. Lisa är digital strateg på Maniola Studios.
För vem passar distanskursen
Kursen passar dig som jobbar i en operativ roll som marknadsförare eller
kommunikatör och vill bli bättre på att följa upp och analysera resultatet av
kommunikationsprojekt och insatser. Innehållet passar både för dig som arbetar inom offentlig och privat verksamhet.
Fokus ligger främst på digital mätning, men processen för dataanalys är applicerbar på alla typer av data.
Vad behöver du?
Inga förkunskaper krävs. Du behöver en dator med webbkamera och mikrofon.
Efter genomförd kurs får samtliga deltagare ett digitalt diplom utfärdat i samarbete med TRUE Original.

Vill du veta mer? Kontakta mig gärna!
Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till Gisela Holmer Prebensen, utbildningskoordinator.
- Email:
- gisela.holmer@svkom.se
- Telefon:
- 072-206 33 01

Vill du veta mer om ett upplägg just för er verksamhet? Kontakta mig gärna!
EvaHanna Wittrin, Chief learning officer (CLO)
- Telefon:
- 0722871871
Behöver ni kompetensutveckling till hela teamet? Då är du välkommen att höra av dig till mig för att se om ett skräddarsytt upplägg kan vara ett bra alternativ för er!

När-du-vill eller som distanskurs!
