
Kommunikativ dataförståelse och affärsstrategi
När du kan kombinera kommunikativ spets med dataförståelse och affärsstrategi tar du en helt annan position i organisationen – från utförare till strategisk rådgivare. Och det är precis där du vill vara om du vill påverka på riktigt. Det är tolkningen och insikterna du har som gör data värdefull. När du kopplar ihop siffrorna med affären och målgruppen kan påverka strategiska beslut. I en värld där allt fler beslut grundas på insikter snarare än magkänsla, är det en position som gör dig oersättlig.
Data i sig ger inga svar, data ger dig insikter men utan rätt kontext riskerar du att dra fel slutsatser. Att kunna tolka data handlar därför inte bara om siffror, utan om att förstå varför siffrorna ser ut som de gör och hur de påverkar verksamheten.
Det krävs en förståelse för data, kontext och affärsnytta. När du inte bara läser av siffror utan också förstår varför de ser ut som de gör och hur de påverkar verksamheten, skapar du ett djup i din kompetens som få andra har.
- Datum
24 sep, 9:00 - 16:30
- Plats
- Stockholm
- Anmäl senast
- 28 augusti
- Pris
- Medlem: 11 900 kr ex moms
13 250 kr ex moms