Sveriges Kommunikatörer

Varumärket Sverige och Göteborg

Sommarlunch och samtal om kommunikationsstrategin – för Sverige och varumärket Göteborg. Sveriges Kommunikatörer Västra och Marknadsförarna bjuder in dig till en gemensam träff för att fira in sommaren. Under lunchen kommer vi att utforska kommunikationens betydelse och hur vi kan stärka vår självbild både nationellt och lokalt.
Datum

16 juni, 11:30 - 13:00

Plats
Göteborg
Anmäl senast
13 juni
Pris
Medlem: 0 kr ex moms
450 kr ex moms

Anmälan

Göteborgslunch: Om varumärket Sverige och Göteborg

Sveriges Kommunikatörer Västra och Marknadsförarna bjuder in dig till en gemensam träff för att fira in sommaren. Under lunchen kommer vi att utforska kommunikationens betydelse och hur vi kan stärka vår självbild både nationellt och lokalt.

Vi kommer att diskutera frågorna:

  • Hur bygger vi tillit, riktning, handlingskraft och samhörighet?
  • Hur kan vi lyfta fram de goda krafterna, berättelserna och idéerna som bygger vårt samhälle?
  • Vem har ansvaret för att kommunicera Sverige – inåt?
  • Ett starkt varumärke är avgörande för att fler ska upptäcka och välja Göteborg – oavsett om man vill besöka, verka eller bo här

Vi tror på att göra människor till medskapare, inte bara mottagare. När stoltheten växer inifrån, ökar också Sveriges synlighet utåt.

För oss som arbetar med kommunikation är det självklart: intern kommunikation är inte bara ett stöd; det är styrning, ledarskap och samhällsbygge. Den bygger tillit, riktning, handlingskraft och samhörighet.

Det här är ett unikt tillfälle då vi öppnar även för icke-medlemmar som vill få inblick i våra organisationer. Vi kommer inte att debitera icke-medlemmar och bortse från att det vid bokningen visas ett ordinarie pris.

Antalet platser är begränsat och först till kvarn gäller.

Varmt välkomna!

Sveriges kommunikatörer Västra