Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Om talespersoner i media

Vilka kommer till tals i media och vilken betydelse har det? Ta del av statistik från Retrievers analysavdelning om talespersoner, samt exempel på hur talespersoner påverkar mediebild och varumärke.

Många verksamheter kämpar med resurs- och kompetensfrågan: Vem kan och ska företräda oss i media? Företaget Retriever följer löpande åt många av sina kunder hur talespersoner kommer ut i medierna för att få svar på: Vad betyder närvaron av talespersoner för mediebilden? Hur påverkar det varumärket?

 

Retriever har även genom åren gått igenom hundratusentals artiklar från ett urval av sina kunder i olika branscher för att kartlägga fördelningen över män respektive kvinnor som kommer till tals i nyhetsmedier. Medierna spelar en betydelsefull roll i formandet av åsikter, attityder och fördomar och syftet med undersökningen är att visa hur könsfördelningen ser ut bland talespersoner i olika branscher.  

I detta webbinarium berättar Helen Widmark, analyschef Retriever, och Sofia Cottman, vice analyschef Retriever, om statistik och slutsatser. 

Tyvärr går det inte längre att boka sig på det här eventet, men vi har massor av andra spännande event. Till alla Event