Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Malmömorgon: Möt Malmö FF på hemmaplan

”Vi behöver inte en rik ägare som gillar oss – vi behöver tusentals människor som älskar oss” Relationell kommunikation hemligheten när Malmö FF trotsar världsekonomin
Glad blond man vid ett skrivbord
Glad blond man vid ett skrivbord

Malmö FF har de senaste tre åren gått från att bestå av 7 502 medlemmar till över 10 200, under samma tid har siffran för antal sålda årskort slagit alla tidigare rekord i föreningens 113-åriga historia och efter att herrlaget säsongen 2022 slutade på en svidande svag allsvensk sjundeplats är man 2023 på väg att slå alla tiders publikrekord. 

Mitt i en svår lågkonjunktur med galopperande räntor och skyhög inflation fortsätter så väl intresse som intäkter att öka. 

Frågan är hur det ens är möjligt? 

Svaret från föreningen är att en stor del finns att finna i ordet: ”kommunikation”.

Du är varmt välkommen till Champions Lounge på Eleda Stadion för att höra Malmö FF:s kommunikationschef Mattias Larsson berätta om vad det betytt att vända blicken bort från fotbollsplanen och upp mot läktaren. Vad som hänt när föreningen vridit fokus från att sälja biljetter, partnerpaket och matchtröjor till att besvara människors känslor. Och hur man landat i att det allra viktigaste som finns att vinna för en fotbollsförening vilar under kommunikationsavdelningens ansvar.

Ingång: VIP entré 7, från Stadiontorget 

Frukostfika när du kommer kl 07.30. Föredrag kl 08.00 - 09.15.

Varmt Välkommen!

Johan Edgren och Programgruppen Malmö

Tyvärr går det inte längre att boka sig på det här eventet, men vi har massor av andra spännande event. Till alla Event