Kursinnehåll:
Kursen täcker in copywriting, nudging, rubrikskrivande, content writing, storytelling, nyhetsbrev, UX-writing/mikrocopy, SEO/sökmotoroptimering samt språklig tonalitet och övergripande röst.
Vi går igenom:
- Hur du skriver påverkande utan att låta säljig
- Hur du skriver faktatexter på ett intressantare sätt
- Hur du skriver för sociala medier med samma tonalitet
- Hur du gör nyhetsbrev som folk öppnar och läser
- Hur du spånar och skapar content och artiklar
- Hur du guidar och hjälper din läsare med mikrocopy
Vi går också igenom ChatGPT och du får lära dig prompt-knep för att få ut mer än de flesta andra av AI-verktyget. Vi testar att skriva rubriker, sociala-medie-inlägg och längre texter – både på egen hand och ihop med ChatGPT. Efteråt får du inspelningar och presentationsbilder från hela kursen.
Upplägg:
Utbildning två halvdagar (09.00-12.00) – du deltar vid båda tillfällena
Skrivdag 09.00-16.00 med övningar och gruppdiskussion
Mattias nya bok Copyboken ingår till alla deltagare.

Vill du veta mer? Kontakta mig gärna!
Undrar du om kursen är rätt för dig eller vill du diskutera din kompetensutveckling? Då är du välkommen att höra av dig till Gisela Holmer Prebensen, utbildningskoordinator.
- Email:
- gisela.holmer@svkom.se
- Telefon:
- 072-206 33 01

Vill du veta mer om ett upplägg just för er verksamhet? Kontakta mig gärna!
EvaHanna Wittrin, Chief learning officer (CLO)
- Telefon:
- 0722871871
Behöver ni kompetensutveckling till hela teamet? Då är du välkommen att höra av dig till mig för att se om ett skräddarsytt upplägg kan vara ett bra alternativ för er!
